سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با تاریخچه توپ فوتبال

استعداد یابی فوتبال

در طول دهه 1900، توپ‌های فوتبال از چرم با توری از همان مواد (که در اسپانیایی به عنوان tiento شناخته می‌شود) برای دوخت پانل‌ها ساخته می‌شدند. اگرچه چرم برای پرش و ضربه زدن به توپ عالی بود، اما هنگام ضربه زدن به توپ (ضربه زدن با سر بازیکن) معمولاً دردناک بود. این مشکل به احتمال زیاد به دلیل جذب آب چرم از باران بود که باعث افزایش قابل توجه وزن و آسیب به سر یا گردن شد. در حدود سال 2017، این نیز با زوال عقل در بازیکنان سابق همراه بود.[8] یکی دیگر از مشکلات فوتبال های اولیه این بود که آنها به سرعت خراب می شدند، زیرا چرم مورد استفاده در ساخت توپ از نظر ضخامت و کیفیت متفاوت بود.[6]

توپ بدون توری چرمی توسط رومانو پولو، آنتونیو توسولینی و خوان والبونزی در سال 1931 در بل ویل، استان کوردوبا، آرژانتین توسعه و ثبت شد.[9][10] این توپ ابتکاری (به نام سوپربال) توسط اتحادیه فوتبال آرژانتین به عنوان توپ رسمی مسابقات آن از سال 1932 پذیرفته شدعناصری از فوتبال که امروزه مورد آزمایش قرار می گیرند، تغییر شکل فوتبال در هنگام ضربه زدن یا برخورد توپ به سطح است. دو سبک فوتبال توسط گروه تحقیقاتی فناوری ورزشی دانشکده مهندسی مکانیک و تولید ولفسون در دانشگاه لافبورو آزمایش شده است. این دو مدل را مدل Basic FE و مدل FE توسعه یافته فوتبال می نامند. مدل پایه توپ را به عنوان یک پوسته کروی با خواص مواد همسانگرد در نظر گرفت. مدل توسعه‌یافته همچنین از خواص مواد همسانگرد استفاده می‌کند اما شامل یک ناحیه دوخت سفت‌تر اضافی است.

سازندگان در حال آزمایش ریزتراشه ها و حتی دوربین های تعبیه شده در داخل توپ هستند. فناوری ریزتراشه برای فناوری خط هدف در نظر گرفته شد. توپ جام جهانی 2018 روسیه دارای یک تراشه تعبیه‌شده بود که هیچ اندازه‌گیری را ارائه نمی‌کرد، اما با تعامل روی گوشی هوشمند کاربر پس از اتصال به توپ از طریق اتصال NFC، «تجربه کاربری» را ارائه می‌کرد. از سال 2017، لیگ فوتبال آمریکا در حال حاضر از تراشه‌هایی در توپ‌های خود استفاده می‌کند که سرعت زنده و داده‌های پرواز را اندازه‌گیری می‌کند.