سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهانی شدن بزرگترین ورزش جهان

استعداد یابی فوتبال

 

در اواخر قرن نوزدهم، تنها چند تیم ملی فوتبال وجود داشت. انگلستان و اسکاتلند اولین تیم های فعالی را داشتند که در دهه 1870 با یکدیگر بازی کردند. امروزه 211 انجمن ملی در فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، نهاد حاکم جهانی ورزش وجود دارد. یکی دیگر از دلایل جهانی شدن را می توان در افزایش کشورهای شرکت کننده در مسابقات مقدماتی جام جهانی مشاهده کرد: از 32 کشور در سال 1934 به بیش از 200 کشور در سال 2014.

 

مناطق جهان به شش کنفدراسیون تقسیم شده اند: کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF)، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، اتحادیه اتحادیه های اروپای فوتبال (یوفا)، کنفدراسیون آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و فدراسیون فوتبال کارائیب (CONCACAF)، کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه (OFC) و کنفدراسیون سودامریکای فوتبال (CONMEBOL).

 

فوتبال قطعاً یک ورزش جهانی و بدون مقایسه بزرگترین ورزش در جهان است. نقل قولی از کتاب «توپ گرد است» نوشته دیوید گلدبلات یکی از راه‌های پاسخ به این دلیل است:

 

در عین حال که از سرپیچی و قلب تلاش جمعی لذت می برد، مرکز توجه برای درخشش فردی است. تراژدی و کمدی، حماسی و پانتومیم، سالن موسیقی ساده و اجراهای تجربی غیرقابل دسترس را روی صحنه برده است. پیروزی های شاهانه، فرار های خوش شانس، بازگشت های غیرممکن و بن بست های سرسختانه را انجام می دهد. درخشش غیرقابل پیش بینی بودن، عدم قطعیت قلب و مهارت انسان، بداهه گویی و شانس را به تصویر می کشد.